برنارد آرنو

برنارد آرنو خالق برندهای لوکس لویی ویتون، دیور، فندی، بولگاری | از مجموعه ایده، اجرا، درآمد

زندگی شخصی برنارد آرنو

برنارد 5مارس 1949 در شهر روبه فرانسه بدنیا آمد، پدرش کارخانه دار و مالک شرکت ساخت و ساز فیرت_ساوینل بود.

آرنو پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به پاریس نقل مکان کرد و در سال 1971 از دانشگاه پلی تکنیک پاریس موفق به کسب مدرک مهندسی در رشته عمران گردید و به اصرار پدرش مشغول فعالیت در شرکت ساختمان سازی و املاک او شد.

کار و حرفه

پس از مشغول شدن در شرکت ساختمان سازی و املاک، پدرش را مجاب کرد تا تمرکز اصلی فعالیت شرکت را به معاملات املاک اختصاص دهد. پس از آن شرکت جدید فعالیت خود را در حوزه اداره اقامتگاه­های مسافرتی ادامه داد و در سال 1979، برنارد آرنو ریاست شرکت را عهده­ دار شد.

آرنو در سال 1981، پس از مهاجرت به آمریکا، شرکت فرینل که همان شرکت پدری بود را تاسیس کرد و توانست ساختمان­های مسکونی در پالم بیچ فلوریدا را احداث نماید.

او پس از بازگشت به فرانسه به عنوان مدیر ارشد اجرایی در شرکت کالاهای لوکس به نام “فیانسیر آگاش” مشغول به فعالیت شد.

برنارد آرنو

تصاحب برند دیور

برنارد برای بدست آوردن برند مشهور دیور با کمک بانک لازارد و با استفاده از سوبسیدهای دولت فرانسه، در زمانی که این شرکت در حال ورشکستگی بود توانست آن را خریداری نماید. این شرکت زمینه­‌ای برای ایجاد سوپرمارکت کالاهای لوکس برای قشر متوسط جامعه بود.

آرنو با گسترش برند دیور توانست برندهای خانه مد کریستین لاکروا و سلین که تولیدکننده کالاهای چرم بودند را نیز در بربگیرد.

سهامدار شرکت LVMH

پس از گذشت مدتی برنارد آرنو مجبور شد تقریبا بیشتر سرمایه شرکت به ارزش 400 میلیون دلار را بفروشد و فقط برند کریستین دیور و فروشگاه “لوبن مارشه” را برای خود حفظ کند. با بدست آوردن این سرمایه او در سال 1989 توانست سهام شرکت LVMH که معادل 1.8 میلیارد دلار بود را خریداری کند و مالک 24 درصد از سهام این شرکت بشود.

آرنو پس از به دست گرفتن قدرت در شرکت LVMH به عنوان یک فرد بدطینت در فرانسه شناخته شد چرا که مردم تصور میکردند او با اخراج افراد زیادی این قدرت را بدست آورده. البته عده­‌ای هم استراتژی او و ریسک پذیریش را تحسین میکردند.

آرنو با کسب موفقیت در شرکت LVMH و با افکار جاه­طلبانه‌­ای که داشت توانست این کمپانی را به بزرگترین برند دنیا تبدیل کند.

برنارد آرنو

او همچنین در دهه 90 میلادی با خریدن تولیدکنندگان کالاهای لوکس در آسیا، آمریکای شمالی و جنوبی، اروپا و استرالیا شرکتش را به یک امپراتوری عظیم تبدیل کرد.

تبدیل کردن این شرکت به یک امپراتوری بزرگ برای آرنو 20سال به طول انجامید اما با درک درست برای جذب مشتری بیشتر، باعث شد که او امروزه موفق­‌ترین مرد فرانسه بشمار بیاید.

سهام این گروه در بازار بورس یورونکست پاریس معامله می­‌شود و قسمتی از شاخص کاک 40 است.

ال و ام هاش بازار گسترده­‌ای در اختیار دارد. و جدی‌­ترین طرح این شرکت، شیوه فروش محصولات خود و نظارت بر مکان‌­های عرضه این محصولات است.

کمپانی لویی ویتون، از سال 2006 تا 2012 به طور متوالی باارزش­ترین نام تجاری در حوزه خود شناخته شد به طوریکه ارزش این برند در سال 2012 به حدود 6 میلیارد دلار رسید. مالک این برند از سال 1989 برنارد آرنو می­‌باشد و او 42 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

برنارد آرنو صاحب بیش از 70 برند لوکس در جهان است از معروف ترین برندها میتوان به لویی ویتون، کریستین دیور، دوم پرینیون، هنسی، فندی، سفورا، ژیوانشی، بولگاری، مارک جیکوبز و روزنامه Le Parisien اشاره کرد.

برنارد آرنو

ویژگی‌های برنارد آرنو

برنارد آرنو خیلی خوب بازار را می­شناسد و می­داند چه محصولاتی نیاز بازار است و این محصولات کجا باید عرضه شوند. او معتقد است که مدیران شرکت­ها باید به هنرمندان علاقه داشته باشند تا بتوانند خلاقیت را افزایش دهند. برنارد آرنو تاکید زیادی بر نظم مالی در خرید محصول، فروش و بازاریابی شرکتش دارد.

نقل قول‌هایی از برنارد آرنو

موفقیت اتفاقی نیست، نیازمند تلاش است.

مهم‌ترین اصل موفقیت، داشتن هدف است.

من فکر می کنم در تجارت، باید صبور بودن را یاد بگیرید. شاید من خودم زیاد صبور نیستم. اما فکر می‌کنم بیشترین چیزی که آموخته‌ام این است که بتوانم برای چیزی صبر کنم و در زمان مناسب آن را به دست بیاورم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *